Wanneer je een wachtwoord reset e-mail opvraagt, is het mogelijk dat deze niet komt of juist op een verkeerd e-mail adres aan komt. Onderstaande kan een mogelijke oorzaak zijn voor dit probleem.
Wanneer je een gebruikersaccount aanmaakt, wordt er zowel op database A als database B een record aangemaakt met de gegevens. Op database A staan alle gebruikersgegevens van alle gebruikers en op database B staan alle gegevens uit jullie omgeving.
Doorgaans wordt vanuit de gegevens op database B de correspondentie gedaan (communicatie/emailsignalen) . Vanuit database A komen onder andere de wachtwoord reset mails.
Wanneer je vervolgens in het gebruikersbeheer het e-mailadres aanpast, wordt dit alleen op database B gewijzigd. De wachtwoord reset mails blijven dus gewoon naar het eerst opgegeven mailadres verstuurd worden.
Er is echter wel een mogelijkheid om dit mailadres aan te passen, maar als beheerder kan je dat niet voor andere doen. Een gebruiker kan zelf in het menu aan de linkerkant via de knop 'instellingen' ook zijn/haar mailadres wijzigen. Wanneer je dit hier wijzigt, wordt het record op database A aangepast.
In dit artikel kan je lezen hoe je het wachtwoord van jouw account aanpast.
Wanneer je deze instellingen nagekeken hebt en je ontvangt de e-mail alsnog niet, neem dan contact op met de Xpert Desk.